KBK bouwgroep
Morseweg 1
1131 PE Volendam
T. 0299 367322
www.kbkbouwgroep.nl
KBK bouwgroep
Morseweg 1
1131 PE Volendam
T. 0299 367322
www.kbkbouwgroep.nl
Orde en netheid 2,3
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 2,7
Advies 1
Communicatie 1,3
Prijs/kwaliteit 2,8
09 januari 2023
Verbouw: Badkamer
Harde werkers. Maar slordig, geen communicatie (niet met mij of elkaar). Afgeraffeld werk.
Vanwege loslatende tegels en vochtschade moest mijn douche vernieuwd. KBK kreeg van de woningbouwvereniging de opdracht. Het eindresultaat is redelijk, ondanks de slechte communicatie en werkwijze. Ze waren niet op (de juiste) tijd of kwamen ineens niet opdagen.. Aangezien ze veelal enkel Arabisch spraken, was vragen stellen er niet bij.. Wat 2 weken had moeten duren (8 werkdagen) werden er zonder uitleg of communicatie 3.. Al had ik toen wel een volledig vernieuwde douche en zag het er redelijk uit. De ellende begon op dag 1 toen ze gingen slopen en behalve bij mij ook bij de onderbuurvrouw de stroom uit viel doordat ze lukraak door kabels en buizen gingen. Dit was pas na 3 dagen volledig opgelost. Dat ik overlast heb, logisch. Dat mijn buren meer dan geluidsoverlast hebben.. Niet. En geen excuses, bloemetje, bon of wat dan ook voor haar van hun kant. Volgens de uitvoerder was dat belachelijk en stelde ze zich aan.. Omdat er pontificaal een HR ketel in mijn badkamer zit, wilde uitvoerder daar een kast voor, liefst van IKEA. Dan was hij nl. waterbestendig en had ik opbergruimte. Zonder bericht werd er na het weekend ineens zelf een kast in elkaar getimmerd. Zonder zelfs maar iets van een grondlaag, kit of waterdichte afwerking. Ook geen plankje te bekennen. Ook douchte ik in het donker, want er bleek geen standaard peertje voorzien? Vanaf dag 1 was een nieuwe trekschakelaar beloofd, toen wasmachine de 1e keer zou worden bezorgd was de elektra niet klaar, evenals de 2e keer, uiteindelijk werd hij de 3e keer maar op het stopcontact aangesloten aangezien KBK de dag ervoor sluiting had veroorzaakt EN als “oplossing” de verzegeling van Liander had verbroken (zonder herzegelen, etc) in de meterkast. Als ik alles van tevoren had geweten, had ik liters lijm en kit tegen die tegels gesmeerd.. De woningbouwvereniging heeft een inspectie gehouden, fouten geconstateerd en gaat het zelf oplossen of in elk geval door een ANDER bedrijf dan KBK.. Goedkoop is duurkoop. Dat blijkt.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 5
Advies nvt
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit 4
24 november 2022
Rampzalig
Ik kan kort zijn hier over.
Mijn ervaring.
De dames aan de telefoon zijn wel meedenkend en alles.
Alleen die gasten die het werk komen uitvoeren...
Onbeschoft.... on-ge-loof-lijk.
Ze lachten me gewoon uit.
Ik zag iemand eerder een review schrijven over KbK en die persoon gebruikte het woord varken.
Zo heb ik het ook ervaren de afgelopen weken.
Onbeschofte gasten. Ze hebben voor veel overlast (lekkage) gezorgd die helemaal niet nodig had geweest.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 1
Advies nvt
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit nvt
Orde en netheid 6
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 2
Advies 3
Communicatie 3
Prijs/kwaliteit nvt
19 januari 2020
Verbouw: Keuken
Vuile schoften die afspraken niet nakomen
Ze zouden mijn keuken in opdracht opnieuw betegelen hierbij alles afsluiten (wasmachine , gasfornuis en ijskast ) en na afloop alles weer terug plaatsen en aansluiten Dit is niet gebeurd dus zit nu al een week zonder ben invalide dus ben er zelf niet toe instaat
Tevens is het keukenblok niet goed terug geplaatst
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 1
Vakmanschap 1
Advies 1
Communicatie 1
Prijs/kwaliteit nvt
22 augustus 2019
Nieuwbouw: 2 onder 1 kap
Slordig - nul controle op eigen onderaannemers
Onze nieuwbouwwoning was volgens planning gereed, maar bij de vooroplevering waren er vele punten niet in orde. De medewerker van KBK zag deze punten voor het eerst, dat gaf al weinig vertrouwen. De vooropleverpunten werden 2 weken later tijdens de oplevering grotendeels "opgelost" door een timmerman en schilder die er toen nog bij geroepen moesten worden. Na oplevering verloopt de nazorg traag en moeizaam.
Punten waarmee KBK bij ons een slechte indruk heeft achtergelaten:
- door niet aansluiten hwa tijdens bouw cement- en vuilsluier op gevel metselwerk.
- kozijnen, wanden, vloeren en trap boven de norm scheef geplaatst.
- behangklare wanden die je onmogelijk kunt behangen.
- kruipluik is gebruikt om bouwafval in weg te vegen. Luik er op en zoek het maar uit.
- kabel zonnepanelen komt aan verkeerde kant v.d. wand door het dak. Gevolg: leiding onnodig in het zicht in trappenhuis.
- berging was onafgewerkte ruimte. Maar het kalkzandsteen was uitgevoerd met gescheurde blokken, scheef geplaatst en uitgeboorde delen voor de ventilatie zaten nog in de wand. Gewoon rooster er voor, zien ze toch niet.
- We kozen voor oplevering kavel met schoon zand, dit zat vol met bouwafval.
- De dekvloeren zaten vol met cement- en stucresten. Er is heel slordig gewerkt.
Positieve punten: sanitair en installatie waren goeddeels in orde. Kopersbegeleiding vooraf was goed.
Orde en netheid 1
Afspraken nakomen 6
Vakmanschap 5
Advies 6
Communicatie 4
Prijs/kwaliteit 4
30 september 2018
Verbouw: Verbouw overig
Met name vriendelijk personeel en zeer behulpzaam als ik wat aan ze vroeg!
Beste KBK ploeg,
Hierbij wil ik jullie hartelijk bedanken voor de geweldige renovatie die jullie gedaan hebben bij mijn schoonouders (Koog aan de Zaan).
Jullie zijn ontzettend vriendelijk voor ze geweest en hebben zelfs een boeket bloemen aan ze gegeven!
Ik kan niet anders zeggen dan dat jullie een TOP bedrijf zijn, alles netjes afgewerkt en een goede communicatie tijdens de verbouwing.
Ga zo door!
Vriendelijke groeten,
Annette Sanches
Orde en netheid 10
Afspraken nakomen 10
Vakmanschap 10
Advies nvt
Communicatie 10
Prijs/kwaliteit nvt
27 september 2017
Nieuwbouw: Tussenwoning/hoekwoning
Nazorg door het personeel op de bouw is meer dan voldoende. Nazorg door mensen op kantoor zeer onvoldoende. vragen worden veelal ontwijkend beantwoord of zelfs niet. De werkvloer en het kantoor werken totaal langs elkaar heen. We zijn nu bijna drie maanden verder na oplevering en we er zijn nog steeds veel punten die moeten worden opgelost.
Orde en netheid 4
Afspraken nakomen 3
Vakmanschap 7
Advies 6
Communicatie 3
Prijs/kwaliteit 5