Naar nieuwsoverzicht

Het belang van reviewmarketing volgens M2 Bouw

15 januari 2019 - M2 Bouw - Reviewmarketing - Rick van der Most

Maar liefst 80% van de consumenten laat zich beïnvloeden door reviews voordat hij of zij een aanschaf doet; van klein tot groot, zoals een (nieuwbouw)woning of verbouwing. Het is voor klanten steeds gebruikelijker zelf een recensie achter te laten op een betrouwbaar platform. Voor de bouwsector is dat bouwnu.nl, zo vindt ook M2 Bouw.

M2 Bouw Rick bouwnu.jpeg

Eerlijke reclame
Waar voorheen ervaringen vooral in familiaire- en familiekringen werden gedeeld, gebeurt dat nu met name online; zowel via social media als op reviewkanalen. Op bouwnu.nl stijgen de aantallen reviews gestaag, zowel in de nieuwbouw als verbouw. Een groot aantal bedrijven ziet dit als een kans om zichzelf op het platform te profileren. Zoals M2 Bouw uit Dedemsvaart; het bouwbedrijf vraagt sinds een aantal jaar aan klanten om na oplevering van een project hun ervaringen te delen op bouwnu.nl. Maar ook via hun Facebook-pagina ontvangen zij recensies. Mede-eigenaar Rick van der Most ziet reviews als de meest eerlijke reclame voor zijn bedrijf:

“Het zijn de klanten die een onafhankelijke beoordeling geven over hun ervaringen met ons bedrijf. Toekomstige klanten kunnen zo een goed beeld vormen van onze eerdere prestaties. Door de positieve beoordelingen kunnen wij ons ook echt onderscheiden van andere bedrijven. Ook vinden wij het erg nuttig om feedback van onze klanten te ontvangen, om zo eventuele verbeterpunten te kunnen doorvoeren. Kwaliteit is ons uitgangspunt en wij streven ernaar om positieve, leuke en enthousiaste reviews van tevreden klanten te mogen blijven ontvangen.”

"Het cijfer komt het imago van ons bedrijf bovendien ten goede. Het is prettig dat toekomstige klanten ervaringen van eerdere klanten kunnen lezen. Wij zijn graag transparant richting onze klanten en deze onafhankelijke beoordelingen schetsen een eerlijk beeld van onze eerdere prestaties. We hebben daarvoor ook een directe link op onze website naar bouwnu.nl."

M2 Bouw review

Uitnodiging: kom erbij!
Het reviewplatform bouwnu.nl bouwbedrijven van harte welkom. Het werkt eenvoudig: mail naar info@bouwnu.nl als jouw bedrijf nog niet bij ons vindbaar is; we kunnen je helpen bij het vullen van een bedrijfspagina zodat reviews geplaatst kunnen worden. Sta je wel met het bedrijf op bouwnu.nl, maar heb je nog geen reviews ontvangen? Ook dan geven we graag handige tips & tricks om het profiel verder aan te vullen en het uitnodigen van klanten op te starten.

Samen staan we sterk
Structureel werkt bouwnu.nl aan een goede online vindbaarheid, onder andere door veel aandacht te hebben voor SEO en SEA, ten bate van zowel het platform als de aannemers die zich erop profileren. Ook focust bouwnu.nl op zichtbaarheid, bijvoorbeeld door middel van landelijke billboardcampagnes en samenwerkingsverbanden met onder andere Bouwend Nederland, BouwGarant, SWK, NVB, Bewuste Bouwers, het ministerie van BZK, dtg.nl (de vroegere Telefoongids) en Woningborg.