Naar nieuwsoverzicht

Een 10 geven en krijgen – het hoe en waarom

31 mei 2016

Fijn Wonen 2Waarom geef je een 10?

In het Groningse Middelstum woont de familie Slopsema. Zij wonen in het gebied waar nogal eens een aardbeving plaats vindt. Hun huis (en de andere huizen in de straat) werd daarom preventief aardbevingsveilig gemaakt. Een enorme operatie die door Van Wijnen Groningen werd uitgevoerd. Gerrit Slopsema gaf een review op Bouwnu.nl. Wij belden Gerrit om te vragen waarom hij vindt dat Van Wijnen een 10 verdiend heeft.

Echt een feestje

“We zijn volledig ontzorgd door Van Wijnen. We moesten drie weken ons huis uit, maar ze hebben alles gedaan wat ze konden om ons te helpen. Ze hebben ‘de hele tent gesloopt!’ de muren eruit, dak eraf, nieuwe keuken er in, het was echt een enorm project. En toen we terug kwamen hadden we prachtige woning, zo goed als nieuw! Het leek wel een kinderfeestje; je werd opgehaald, thuisgebracht en daar tussenin goed verzorgd.”

van wijnen groningen

Mensenwerk

“Ik denk dat het succes hem zit in de mensen die het doen. Van Wijnen heeft het proces goed in de vingers. Alles is bijna tot op de minuut uitgestippeld lijkt het wel. Iedereen weet wat hij wanneer moet doen. Dat moet ook wel, anders kun je nooit in drie weken zo’n groot project doen.”

Kleine dingen

“We zijn vooral tevreden over hoe ze met ons zijn omgegaan. De nieuwe keuken had geen verlichting onder de kastjes. Dat had onze oude keuken wel. Van Wijnen heeft direct de nieuwste van de nieuwste LED verlichting ingebouwd. En in onze tijdelijke woning stond een ZIGGO-box klaar, zodat we ook gewoon internet en televisie hadden. Ik kreeg het niet goed aan de praat. Toen de uitvoerder kwam vragen of het allemaal lukte en ik nee zei, heeft hij het meteen voor me geregeld. Die kleine extra stapjes maken dat ik zo enthousiast ben!”

Complimenten zijn belangrijk

“Zelf ben ik ook ondernemer en ik weet dat negatieve geluiden verder dragen dan complimenten. Daarom heb ik een review geschreven op Bouwnu. Maar ik heb ook op facebook en twitter geschreven dat ik blij ben met Van Wijnen. Ik ben inmiddels bijna een BN-er in Middelstum met alle interviews en bezoekers” vertelt Slopsema lachend.


 

Fijn Wonen 1Hoe krijg je een 10?

We belden ook met Klaas Oeds Huisman, Commercieel manager bij Van Wijnen Noord. Het is tenslotte niet niks, een review die leest als een staande ovatie.

“Het was best een spannend project, voor de bewoners maar ook zeker voor ons. De woningen zijn volgens ons nieuwe concept Fijn Wonen verbeterd. Dat betekent dat ze helemaal energieneutraal zijn, aardbevingsbestendig en met de mogelijkheid voor een zorgunit kunnen mensen langer thuis blijven wonen. Met alle media aandacht en emoties die door dit project worden opgeroepen een mooie uitdaging. Onze uitvoerders hebben echt alles gedaan wat ze konden om de klant centraal te stellen en te ontzorgen. We hebben bijvoorbeeld middels een scheurkalender de bewoners per dag op de hoogte gehouden van de planning. Doen wat je zegt en zeggen wat je doet. Uit de review van Gerrit blijkt dat ze dat heel goed hebben gedaan. Daar zijn wij als organisatie heel trots op! Het is echt een team effort, maar zonder de juiste mensen op de juiste plek waren de reacties niet zo positief geweest. Deze schitterende review bewijst maar weer waar wij het voor doen en waar wij in geloven. Wij vinden dat iedereen recht heeft op een comfortabele leefomgeving”

Op de vraag of Klaas al bekend was met Bouwnu antwoordde hij: “Wij laten als Van Wijnen onze koperservaringen meten door SKB (initiatiefnemer van Bouwnu.nl). Die reviews staan sinds kort ook op Bouwnu.nl, maar gaan wel alleen over seriematige nieuwbouw woningen. Het mooie van Bouwnu is dat ook de klantervaringen met verbouw en renovatie kunnen worden gemeten en vergeleken. Voor consumenten lijkt dat misschien hetzelfde, maar het is wel echt een andere tak van sport. Ik ga denk ik wel vaker mensen vragen om ons te beoordelen. Betere reclame is er niet toch?”